Saturday, January 11, 2014

11/1/2014 saya beli rumah






ada satu pemerhatian menarik
pandangan saja tak semestinya betul.
kat kulim ni banyak pula rumah terbiar.
dekat taman ktc depan balai bomba tu pun ada beberapa buah rumah tak berpenghuni.
terbiar lama....

silap-silap orang ingat berhantu.
boleh pula jiran yg duk sebelah selesa dengan rumah tak berpenghuni sebelah.




so satu petang saja round-round satu kulim
pusing-pusing satu kulim.

NAHOIIIII!!!!!
guess what i found...boleh pula wujud 1 taman perumahan tak berpenghuni

can you imagine that














 this is a perfect setting for zombie apocalypse movies

=D








 kembali ke dunia nyata
hari ni saya ke penang untuk acara lelongan rumah.
rumah lelong ni bila owner lama tak dapat bayar atau langsai hutang so bank akan jual secara lelong
 

eksaited gila sebab 1st time buat benda gini.
 
 tambah best pula bila depa bagi free brekfes.
wahlaiwei.
makan free sapa tak mau.
mentekedarah tu jangan lupa orang belakang sama.
masa saya sampai ni keowtiaw goreng dah habis.
tinggal roti cheese ngan donut ja.

 eh!jelas ketara reflection selfie di cermin.

mungkin orang sekelilingi duk usha pelik sebab saya sorang dari tadi duk snap gambaq. 
 yang tu bukan kipas untuk mengipas.
bila nak bid kita angkat benda tuk dan nyatakan harga.
abaikan selipar hitam tu.tak perlu pakai smart.bukan nak pi masuk meminang pakai lawa-lawa.



 alhamdulillah dapat rumah idaman kalbu.walaupun ada pertambahan sikit dari harga asal.
ada lagi seorang lawan bid ngan saya.
jeghei dia sikit terus tak berani dah.
siap nak bagi rm1000 takyah lawan bid ngan saya.
tapi nak fight juga.
bring it on!!!!







 okay ni la rumahnya.
 agak menyeramkan bukan
 nak melangkah hati hati
kut ada ulaq
 silap-silap ada rimau
 AUMMM!!!.....haa tu bunyi rimau....sebenaqnya kucing jiran sebelah


 kat lantai tu adalah patung hello kitty.
saya tak berani duk lama-lama.

lenkali la mai explore lain siap bawa bekap.

yes ni la antara risiko perlu diambil bila beli rumah lelong.
condition dia not fit for occupation.
nak kena renovate dulu.

banyak lagi proses lain sebelum boleh duk rumah ni.

so till next time...



No comments: