Tuesday, December 7, 2010

dolly dolly why so sad






















dolly dolly why so sad
feeling lost and neglect
tomorrow a new day
bring new surprise


bila kali terakhir korang amik masa
hela nafas asmara....
eh!bukan-bukan
stop everything for awhile
take a deep breath & just not to think about anything
bila kita mengelamun seolah masa terhenti
banyak benda kita fikir
i bet every single one of it are important
for you anyway
mungkin selepas selesai solat
terberhenti sejenak duduk berteleku di situ
terpaku termangu
then it end with a SNAP!
time to go
job to be done chop!chop!
mungkin masa dalam kete
ngah jam gile
suara DJ kat ridio pon dh dengar semak
fikiran menerawang diawangan
well don't doze & drive
u might get run over.
la ni suma menda nak cepat.
kita hampir tadak masa nak berfikir sedalam-dalamnya.
proses berfikir seolah dah jadi rutin macam denyutan nadi,hela nafas dan jantung pam darah.
hanya masa-masa tertentu ja kita berenti untuk berfikir.
tapi bila kita ambil masa fokus.....
we might see thing differently
we'll act another way
life turn out differenty.

betoi ka apa yang aku buat ni.
aku berdating ni berzina ke tidak.
aku tengok pompuan berbikini ni zina mata ke tidak.
aku amik loan ada riba ni bole ke tidak.
aku tengok orang atasan minuman arak,amik rasuah bole ka tidak
tak bole tak dapat kontrek pula.
tak gi clubbing kuno la pulak.
camna nak men gitar sambil pakai tudung gaya yuna.
atau pakai baju kurung nanyi lagu cinta uda & dara.
ada keja setengah hari
pegi balik amik masa 4 jam
blk umah terbongkang esok ulang balik rutin sama
zohor kemana asar kemana
maghrib lagi la
nak buat macam mana
dah la gu tu gheja aku
ada orang piih lagu lain
lagu maher zain
depa koir
kita nasyid
depa pop kita pon tanak kalah islamik kontemporari pop
adakah itu penting?
 
 jadi kembali kepada proses berfikir
bila aku joging atau berbasikal adalah masa yg terbaik
a breezy time.
tak pasti pulak kalo masa men tennis atau paintball masa yg baek tuk berfikir
fikir nk menang je kot.

jauh perjalanan luas la pemandangan
tapi ramai semakin jauh berjalan makin tak ketahuan.
silap jalan kot?

boleh patah balik mula semula.
tadak sapa nak ketawa
kecuali anda cerita pada semua

tapi ada jalan
anda ikut tiada u-turn
one way
dead end
anda telah ditetapkan lane anda
silap lane got run over

GIANT KA
TESCO KA
KAMDAR KA
tidak mampu menggugat Kedah Supermarket
masih beroperasi sehingga kini.
lalu depan dia rasa macam masuk zaman 70-an
dinding papan
sign board typo antik
pakcik datang beli belah pakai ken pelikat

0 comments: