Tuesday, June 1, 2010

kenapa ada org jadi agen takaful











sebab nk kaya.
ada org kata nk bantu kukuh ekonomi org islam.
apa pun sebab musabab org lain aku peduli apa.
evehrything have reason.
darul asbab
tahun 2008 aku jadi agen prudential bsn takaful.
agensi manager ni dulu takaful ikhlas.
mantap dia nih rasanya income dh belas ribu.
tp sebab dia nampak the grass is always greener at the other side.
dia pon lompat kapal ke prubsn.
mgkn dia nmpk medikal kad prubsn mengancam gila.
bole wat sale sampai gila.
aku pun terpengaruh dengan kekayaan & kejayaan dia.
aku sign up jd agen siap amik satu polisi rm 100 protection+medikal kad.
pong pang pong pang
aku ada 6 kes.
1 member
1 famili
aku sendiri satu.

awal 2008 aku ada dengar pasai subprime mortgage.
apa menatang.
mampuih pi la peduli apa.
maybank fail dengan satu venture ngan bank indon.
amerika sebok dengan pemilihan calon demokrat/republikan.
barison nasional hilang majoriti.
gergasi kewangan yg dh ada 150 tahun lehman brother collapse.
effect dia cam tsunami abis lingkup kompeni fortune 500
depa kata ni second great depression.

dengan kuasa Allah Taala.
krisis kt dunia sebelah sana
boleh effect sorang manusia kat sini.
bussines lingkup.
poket kering.
dan sumbang 3 bulan saja.
pastu terstop.
banyak lagi punca ln waktu aku stop langsung aktiviti takaful.
dh lost kontek dengan agensi tu.
kira dh terminate la kontrak.














































bulan januari 2010
aku nekad setelah istikharah.
join etiqa takaful.
tapi lebih kepada tertarik tengok bos agensi ni dah jadi jutawan.
aku tengok surat tax dia last year dia dapat RM800k.
antara agensi berjaya kat sebalah utara ni.
top 5 satu malaysia.
bukan 1Malaysia ye.

dulu pakai moto cabok.
pki kancil.
pki merc.
la ni merendah diri sket naik santa fe.
umah dia dlm satu resort.
keliling pagar ada jaga.

rasanya amik masa 13 tahun.
dulu keja kilang,pasar mlm dan tah apa lg untuk menyara hidup rezeki halal.
1st kompeni dia AXA Affin
kendian takaful nasional
kena ngap ngan maybank jadi etiqa.

batu selalu bergerak tak kumpul lumut.
kamu nk jadi batu?
jangan banyak lompat.
nk lompat parti bole.
anwar bagi.
tp masuk parti kami saja.
belah sana tak boleh.
nti dacing berat sebelah.
















































kenapa ada post ni pukul 5 pagi?
tk ble tido.

layan down with love.
aku suka ella chen pasai dia comei.
bini aku mesti mau comei dari dia.
apa lagi comei dari dia.
anak kucin kot.






















pasai apa rambut dia ada melengkoi kat situ













baru tengok 1 episod
tu pun kat youtobe.
smlm tengok ada kt 8tv.
dulu masa ada hanazakarino kimitachiho kt 8tv aku mesti mengadap depan tv.
dh tua bangka ni jarang sket layan drama cina.

No comments: