Saturday, June 5, 2010

hari ni belasah jabatan bomba jelutong pulau penang

hari yang indah ini dimulakan dengan makan nano-nano
tandas yg masih digunakan.
rumah tempat orang tinggal.kat jitra ya mana karam singh walia?
rumah mewah bwh bukit.
kesan stapler kt pokok org tampal iklan
uncle marah2 depan jpj.sambil gawang kertas dia pot pet kt talipon.
bru sampai kt balai bomba jelutong.
cikgu rizal baju kuning
samsul bj biru.
mati mati aku ingat hammer & sicle soviet union.
ghopenya logo kualiti bomba.
cekap macam soviet union red army.
ada kulam ikan.
nk ketemteraman sbelum ribut.
calm befoore the storm
ada pondok nak lepak-lepak.
masuk-masuk dah kena belasah dengan depa dulu.
tersandar cikgu rizal ke kerusi.

"hangpa agen insuran nak komisen saja.
dapat sain terus hilang"
"aku tau la dulu aku agen insuran juga ngan mni.ni satu punya celaka nk klem sikit punya payah"
untuk tidak nampak gelabah cikgu rizal dengan selamba badak mula kata aluan dan start majlis.
pangei bos bagi talk.
aku ni balaci cuci whiteboard saja.
en azizam berjaya membrainwash kembali anggota bomba.
anggota bomba dalam keadaan toya.
tengok tengok pakcik tadi yang kondem kami ja yang masuk on de spot.yg lain tinggal particular kena follow up.
siap bacakan akad ditandatangani.
servis kan main baek punya.
pakcik tu kontrol ensem sebab gambar kena amik.
cikgu rizal membaca dengan khusyuk dan tawwadduk klausa akad yang berjumlah hampir 1000 patah perkataan.
mana hangpa nak jumpa agen takaful macam ni punya prihatin.
dah dapat kes apa lagi belanja kami tomyam la.
ternyata aku silap percaturan kerna kami berkongsi bihun seperiuk.
ingat nak mintak mi goring.
tapi cikgu rizal tanya kilang mi cina ka melayu.
pekedai tatau nak jawap apa.
dia pun amik bihun ja.
tatau pulak mihun ni sapa buat.
saja acah pekedai.
jangan marah ya.
gila laki bini berjoging kena sumpah jadi batu sebab tak tutup aurat.
ka bini ligan laki main ngan janda sebelah rumah.
ka sebab kerajaan negeri banyak duit orang melayu dah kaya raya bole beli semua kondo mewah harga koman koman 500k.
orang melayu balik kampung cina beli rumah atah tanah rizab.
koi su kun haram jadah.melayu bodo jual tanah.khalifah umar guan eng gelak sorang sorang.
menang sorak kampung tergadai islam diperkotak katik.
ini kali pertama aku letak gambar muka aku.
ngan bakal bini.
mas kawin nya...........bukan karat tapi kilo

0 comments: