Monday, July 26, 2010

ada apa dengan sabun

dulu ku ta penah pikir
sabun apa nak pakai
tiada kaitan
tiada perlu
















proses membeli sabun seingat aku
bermula ketika aku masuk matrik
dulu kat umah pki saja apa yg ada
ada sekali aku guna sabun buku ketul hijau FAB yg wat basuh pinggan.
awww....sungguh kasar.


















apakah kriteria pemilihan sabun ketika itu?
aku penah pilih DOVE sebab terpengaruh tengok kain leh melayang atas badan mcm zero geseran.
walhal perkara itu mustahil di dunia nyata.
PALMOLIVE(maknanya zaitunpalma)
LUX
dan berbagai lagi jenama yang semua nya terpengaruh kuasa iklan talibesen.
akhirnya aku terpengaruh ngan satu iklan yg paling berkuasa.
dimana buah-buahan kuar dari pili atau hos air.
itulah FRUITALE.
dengan rm1.90 tiga ketoi menjadikan ia termurah dipasaran.
la ni dh ada macam macam bau.

aku suke payapa.
apel ngan anggur pon best.
pernah ku cuba sekali menggigit...ade rase buah tu ke?
ternyata satu percubaan yg bodoh....
tapi atas nama sains....
ermmm...mmmmm....nyymmm......pleasing


0 comments: